Guestdesign blog post Hobbyshop Sandra The Netherlands

Hoi allemaal,

nu hebben we al de derde maand van het nieuwe jaar. Maart is mijn favoriete maand, niet alleen omdat ik in deze maand jarig ben, nee hoor echt niet!!..zondern omdat het de maand is waar ik eindelijk weer in de tuin kan werken. Tuinieren is mijn tweede hobby naast scrapbooking, fijn art en art journaling.


 Vandaag wil ik u inspireren met de nieuwe uitdaging op de facebook pagina van Hobbyshop Sandra.

De uitdaging is "HERHALING"

dit kan zijn: met stempel, of met kleur, of met collagepapier, of met stencils en en en..

Ik heb gewerkt met kleurlagen herhaling.
We herinneren ons allemaal hoe het was om te schilderen met vingerkleuren. Het was fun, brengt   plezier, maakt je gelukkig, gewoon kind zijn. Dat is was ART moet zijn... gelukkige-kinderachtige-fun-plezier!!!

Ik heb gewerkt in mijn altered art journal.
Met de kleuren van Deco Art, Burlap, Light Avocado, Grey Sky, Bahama Blue en Spa Blue.
De stencil nr. 071. Collage papier van ScrapFX. Stamps en black gesso van 13@rts. Word sticker van Tim Holtz. Distress Archival Ink van Ranger. Carbon black acrylic van Old Holland.






In tegenovergestelde positie van mijn scrapbook pagina's die bijna altijd een heldere achtergrond hebben, werk ik liever in  mijn art journal pagina's met zwarte achtergrond.

Eerst heb ik een laag modellerings pasta aangebracht, dan heb ik in de vochte pasta een patroon getekend. Het geheel moet dan een nacht goed drogen.
De volgende dag heb ik twee laagjes zwarte gesso aangebracht. Deze laag moet ook goed drogen.

Hier zijn enkele tips: zoek naar kleuren die goed met elkaar harmoneren, hoe ingewikkelder de kleursamenstelling, hoe moeilijker is de kleurharmonie. Het kan dan snel rommelig uitzien.
Als je onzeker bent start alleen met drie kleuren. Je kunt kleuren combinaties op Pinterest vinden.
Niet iedere kleur apart laten drogen. maar naar iedere laag kleur  in mijn geval was het na opbrengen van de eerste 5 kleuren). Laat de kleuren voorzichtig overlappen, zo kan een tussenkleur ontstaan.

Daarna heb ik ink op een stencil aangebracht. Ook deze stap heb ik herhaald.
Dan kwam de stempel aan zijn buurt. Ja, jullie weten het inmiddels, ook deze is herhaald.

Aan het einde dan nog black acrylic kleur, word sticker, collage papier en rondjes in Light Avocado kleur met Charcol omcirkeld.

Hier heb je de link voor Hobbyshop Sandra.
https://www.hobbyshopsandra.nl/hobby-materialen/hobbyverf/acrylverf/americana/ art deco verf, zoek jouw favorite kleuren samenstelling.
https://www.hobbyshopsandra.nl/hobby-materialen/stencils/stencils-made-by-sandra/ stencil, zoek jouw favorite stencil op jouw pagina.
https://www.hobbyshopsandra.nl/winkel/diversen/tim-holtz-idea-ology-big-talk-snarky-th93797/ word sticker van Tim Holtz

Veel plezier met de maart uitdaging...

Groetjes Heike








Comments

Popular posts from this blog

The Grand Holidays Blog Hop 2017 Door Hanger by Heike`s AugenBlick

Live Your Life

Guest Design Layout